آموزش اتصال ساب دامین به هاست در Cloudflare

آموزش اتصال ساب دامین به هاست در Cloudflare

اگر از کلودفلر استفاده می کنید و می خواهید ساب دامین خود را به هاست اصلی و یا هاست دیگری مانند هاست دانلود متصل کنید به روش زیر عمل کنید:

1. برای شروع مطمئن شوید که در پنل مدیریت هاست خود ساب دامین را ایجاد کرده اید. وارد پنل دایرکت ادمین شده و از بخش Account Manager گزینه Subdomain Management را کلیک کنید.

 

2. گزینه Add subdomain را کلیک کنید تا پنجره آن باز شود.

 

3. نام ساب دامین مورد نظر خود را در کادر مربوطه وارد نموده و Default را انتخاب کنید. سپس Add Subdomain را کلیک کنید تا ساب دامین ساخته شود.

 

4. حال برای اتصال ساب دامین به هاست شما، وارد اکانت کلودفلر خود شده و روی دامنه که از قبل اضافه کرده اید کلیک کنید.

نکته: اگر دامنه خود را به کلودفلر متصل نکرده اید می توانید برای این کار از مقاله آموزش اتصال دامنه به کلودفلر کمک بگیرید.

 

 

5. از گزینه های نوار سمت چپ، DNS را برگزینید.

 

6. در بخش DNS Records، گزینه Add record را کلیک کنید. در این قسمت سه کادر ظاهر می شود که به ترتیب شامل Type، Name و IP address هستند. مطمئن شوید که بخش Type روی گزینه A قرار دارد.

 

7. در کادر Name نام ساب دامین را وارد کنید. دقت کنید که فقط باید نام ساب دامین بدون نام دامنه اصلی ذکر شود. برای مثال اگر نام ساب دامین شما webb.domain.ir باشد، باید فقط قسمت webb را در کادر بنویسید.

 

8.در کادر IP Address نیز، آدرس IP هاست خود را وارد کنید. برای این منظور وارد پنل مدیریت هاست خود در دایرکت ادمین شده و از قسمت Account Manager گزینه DNS Management را کلیک کنید. در صفحه رکوردها آی پی هاست را copy و در کادر IP Address سایت کلودفلر paste کنید.

 

همچنین اگر هاست دیگری مانند هاست دانلود دارید که می خواهید به دامنه خود وصل کنید می توانید از همین روش استفاده کنید و آی پی هاست دانلود را از پنل مدیریتی همان هاست برداشته و در کادر IP Address وارد کنید.

 

تهیه شده توسط: عطیه مقدسی

امتیاز دهی به مقاله :

5 از 1 رای

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *