اموزش تب های overview و Analytics & logs در cloudflare

اموزش تب های overview و Analytics & logs در cloudflare:

بررسی وضعیت سایت از طریق overview:

آمار موارد مصرفی از قبیل  Visitor,request,cache,server نشان می دهد

Cache: تنظیمات Caching در کلودفلر به شما این امکان را می‌دهد تا مطابق با نیازهای خود، حافظه پنهان کلودفلر را تنظیم کنید. به‌گونه‌ای که موجب بهبود عملکرد سایت، افزایش امنیت و بهبود تجربه کاربری شود. همچنین شما می‌توانید به‌کمک Page Rules، تنظیمات کشینگ در کلودفلر را سفارشی‌سازی کرده و کنترل دقیقی روی کش کلودفلر داشته باشید.

بررسی وضعیت سایت از طریق  Analytics & logs:

به اندازه‌گیری رفتار بازدیدکنندگان وب‌گاه گفته می‌شود. میزان داده‌هایی است که توسط بازدیدکنندگان یک وبگاه ارسال و دریافت می‌شود. زیاد بودن ترافیک وب همیشه خوب نیست؛ ممکن است یک وب‌گاه با استفاده از طرح‌های تبلیغاتی در ازای پرداخت پول توانسته باشد ترافیک وب (بازدیدکننده) را افزایش دهد. همچنین ممکن است وب‌گاه‌ها از طریق قرار گرفتن در موتورهای جستجو و بهینه‌سازی موتور جستجو ترافیک خود را افزایش دهند.

در قسمت web traffic :

سربرگ request:

در این قسمت می توانید آمارمربوط به تعداد رکوئست ها (درخواست ها) از ip کشور های مختلف و موتور های جستجو را نیز مشاهده و بررسی نمایید

سربرگ bwidthand: میزان پهنای باند را نشان میدهد.

پهنای باند چیست؟

با کمک اینترنت می‌توان حجم مشخصی از اطلاعات را فارغ از مسافت به دیگران منتقل کرد bandwidth بیانگر حجم اطلاعات انتقال یافته در واحد زمان (بیت بر ثانیه) است. به همین دلیل پهنای بیشتر باند، نشان از انتقال حجم اطلاعات بیشتر در بازه زمانی مشخص است.
در بسیاری از مواقع به جای پهنای باند از سرعت انتقال داده نیز استفاده می­شود و همین امر موجب شده است بسیاری گمان کنند پهنای باند همان سرعت اینترنت است. اما این دو با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. به بیان دیگر سرعت اینترنت بیانگر میزان انتقال دیتا در واحد زمان است اما پهنا بیانگر ظرفیت تعریف شده برای آن است. به همین دلیل هرگز پهنای بالای باند نمی تواند با افزایش سرعت اینترنت همراه باشد. به طور مثال افرادی که قصد دارند حجم بالایی از اطلاعات را در بازه زمانی مشخصی آپلود کنند، به پهنای باند بیشتری نیاز دارند. اما سرعت انتقال این داده ها به میزان سرعت اینترنت وابسته است.

سربرگ Unique Visitors:

بازدیدکنندگان یکتا به افراد متمایزی اشاره می‌کند که در طول یک دوره معین از یک صفحه بازدید می‌کنند، صرف نظر از دفعات مراجعه آنها. مثلا فرض کنید فردی روز سه‌شنبه و دوباره چهارشنبه به وبسایتی مراجعه می‌کند، این به‌عنوان دو بازدید از یک بازدیدکننده یکتا ثبت می‌شود.

 

تهیه شده: توسط سیده زهرا کلانتری

 

امتیاز دهی به مقاله :

1 از 1 رای

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *