اموزش فعال سازی انتی ویروس دایرکت ادمین

اموزش فعال سازی انتی ویروس دایرکت ادمین :

ویروس یاب ClamAV چیست؟

ویروس یاب ClamAV یک ویروس یاب در محیط دایرکت ادمین است که شما می توانید با استفاده از آن به راحتی با چند کلیک فایل ها و اطلاعات وبسایت خود را اسکن و ویروس یابی نموده و فایل های مخرب را شناسایی و حذف کنید.

اگر هاست خود را از شرکتی غیر از آریاسرو خریداری نموده اید به احتمال زیاد آپشن ClamAV را در پنل دایرکت ادمین خود مشاهده نمی کنید و بایستی برای ویروس یابی سایت خود مبلغی را به شرکت هاستینگ خود بپردازید. اما ما در آریاسرور آپشن ویروس یابی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده ایم. برای کار با ویروس یاب ClamAV به روش زیر عمل کنید:

  1. ابتدا وارد پنل مدیریت هاست خود شوید و از قسمت Advanced Features روی گزینه ClamAV کلیک کنید.

در صفحه ClamAV، چهار گزینه وجود دارد که هرکدام دسترسی به دایرکتوری های مختلف برای اسکن اطلاعات را فراهم می کند.

  • گزینه اول، کل فضای هوم دایرکتوری اسکن می کند.
  • گزینه دوم برای اسکن پوشه public_html تمام دامنه ها و زیردامنه های این هاست مورد استفاده است.
  • گزینه سوم تمام دایرکتوری های ایمیل را اسکن می کند.
  •  گزینه چهارم نیز برای اسکن یک دایرکتوری مشخص استفاده می شود. شما می توانید با انتخاب این گزینه و نوشتن دایرکتوری مدنظر خود در کادر مقابل، فایل های خود را اسکن کنیدد

  1. سپس گزینه Scan Path را کلیک کنید تا عملیات اسکن آغاز شود. ClamAV فایل های مخرب را یافته و آن ها را به صورت خودکار حذف می کند.
  1. همچنین پس اتمام اسکن می توانید گزارش های اسکن را در قسمت پیام ها مشاهده کنید. برای این منظورروی گزینه Message Area کلیک کنید.

  1. در صفحه پیام ها، با کلیک بر روی پیام مرتبط با اسکن ClamAV پنجره ای باز می شود که اطلاعاتی درباره کل دایرکتوری ها و فایل های اسکن شده و همچنین فایل های ویروسی در اختیار شما قرار می دهد.

 

تهیه شده توسط : عطیه مقدسی

امتیاز دهی به مقاله :

5 از 1 رای

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *