اموزش نصب Node.js در دایرکت ادمین

Node.js چیست؟

Node.js یک پلتفرم سمت سرور مبتنی بر موتور جاوااسکریپت V8 گوگل کروم است. با استفاده از Node.js، می‌توانید برنامه‌های تحت شبکه مقیاس‌پذیر و بزرگی بنویسید که در محیط سرور اجرا شود. Node.js به صورت open-source منتشر شده است و به عنوان یک ابزار برنامه‌نویسی برای توسعه دهندگان جاوااسکریپت به شمار می‌آید.

یکی از ویژگی‌های مهم Node.js این است که اجرای کد جاوااسکریپت روی سرور انجام می‌شود، نه در مرورگر. این به معنی این است که شما می‌توانید کدهای خود را برای اجرای سریعتر و بهینه‌تر در سمت سرور بهینه کنید.

Node.js شامل یک مجموعه از ابزارها و کتابخانه‌های کاربردی است که توسعه برنامه‌های تحت شبکه و وب را آسان‌تر می‌کند. از جمله کاربردهای Node.js می‌توان به توسعه سمت سرور، رابط‌های برنامه‌نویسی (APIs)، چت و پیام‌رسانی، توسعه نرم‌افزارهای دسکتاپ و موبایل با استفاده از Electron و React Native و … اشاره کرد.

با توجه به قدرت و پرکاربرد بودن Node.js در صنعت توسعه نرم‌افزار و وب، آموزش و یادگیری آن برای هر برنامه‌نویس حائز اهمیت است.

اموزش نصب Node.js :

برای نصب Node.js بر روی هاست یا سرور خود در ابتدا  وارد پنل هاست خود شوید و از مسیر Extra Features بر روی Setup Node.js کلیک کنید . توجه داشته باشید که قابلیت نصب Node.js در بیشتر هاست ها وجود ندارد و اگر قرار است با Node.js کار کنید باید در انتخاب هاست دقت نمایید . اریا سرور در هاست هایی که در اختیار کاربران قرار میگذارد هیچگونه محدودتی را قرار نمیدهد و میتوانید برای خرید یک هاست کامل و کاربردی به وب سایت اریا سرور مراجه کنید .

بعد از باز شدن صفحه  بر روی گزینه CREATE APPLICATION کلیک کنید :

 

در این بخش باید ورژن node js  را انتخاب کنید و تنظیمات ادرس دهی را انتخام دهید :

بعد از وارد کردن اطلاعات با کلیک بر روی Create   فرایند نصب انجام میشود .

 

امید است این اموزش مفید بوده باشد .

تهیه شده توسط : علیرضا حسین زاده

امتیاز دهی به مقاله :

5 از 1 رای

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *