کلود فلر Cluod Flare چیست و چه کابردی دارد؟

کلود فلر  Cluod Flare چیست و چه کاربردی دارد؟

کلود فلر یک شرکت فناوری امریکایی است که خدمات تحویل حتوا  DNS   امنیت اینترنتی و ارایه دهنده خدمات شبکه را فراهم میکند .خدمات Cloud flare  به وب سایت ها و برنامه های انلاین کمک میکند تا سریع تر / ایمن تر و قابل اعتماد تر عمل کنند . در ادامه با خدمات و کاربرد های ان اشنا خواهید شد :

سیستم کلود فلر بین دامنه و هاست یا سرور قرار میگیرد و تمامی درخواست ها به وب سایت یا دامنه در مرحله اول به کلود فلر ارسال میشود و بعد از تایید به هاست یا سرور منتقل میشود .

 

ابزار ها و کاربرد های Cloud flare :

 

تسریع بارگذاری صفحات وب : Cloud flare  با استفاده از شبکه ای گسترده از سرورو ها که در نقاط مختلف دنیا قرار دارند محتوای وب سایت ها را به کاربران نهایی نزدیک تر میکند که این عمل باعث کاهش زمان بارگذاری صفحات وب میشود .

 

حفاظت در برابر حملات :

حملات DDoS  میتواند ترافیک مخرب بر روی وب سایت ها ایجاد کند که Cloud flare  میتواند انها را شناسایی و مسدود کند و از هر نوع حمله ای به وب سایت ها محافظت کند .

 

 

بهینه سازی تصاویر و ویدیو ها : Cloud flare  با استفاده از ابزار هایی مانند Image Resizing  و Stream  تصاویر و ویدیو ها را بهینه سازی می کند تا سریع تر بارگذاری شوند .

فشرده سازی و بهینه سازی محتوا : با استفاده از از فشرده سازی و کاهش حجم فایل ها زمان بارگذاری صفحات کاهش و بهبود می یابد .

 

کش (Cashe) در Cloud flae :

Cashe  یک ویژگی بسیار مهم و کاربردی است که به بهبود عملکرد وب سایت ها کمک میکند . با استفاده از کش  Cloud flare  محتوای استاتیک وب سایت را ذخیره و به سرعت به کاربران نمایش می دهد که این کار باعث کاهش زمان برگذاری صفحات و کاهش بار روی سرور یا هاست میشود .

کلود فلر به طور خودکار محتوای استاتیک مانند تصاویر css  جاوا اسکیریپت و فایل های دیگر را کش میکند . این کار باعث میشود که یک تصویر با هر بار درخواست خوانده و باگذاری نشود .

با استفاده از کش کلود فلر میتوان با استفادعه از Page Rules  کشینگ را برای لینک های خاص و دلخواه تنظیم کرد برای مثال میتوان تنظیم کرد که صفحه اصلی سایت هرگز کش نشود .

 

فعال سازی SSL  در Cloud flare  : کلود فلر این امکان را میدهد که SSL   دامنه را به صورت اسان و رایگان فعال نمایید و امنیت دامنه و وب سایت را از HTTP  به HTTPS  تغییر دهید .

مدیریت ترافیک وب سایت : کلود فلر ان امکان را به صاحبان و طراحان سایت می دهد بار ترافیکی بر روی سرور و یا هاست را مدیریت کنند  . در صورت لزوم میتوانند تعداد در خواست ها ار از یک منبع خاص یا ای پی های خاص محدود یا بلاک کنند .

برای مثال میتوان تنظیم کرد ک درخواست هایی که با ای پی از یک کشور خاص هستنند پاسخی دریافت نکنند .

 

 

 

 

 

جمع بندی :

با استفاه از  Cloud flare  که یک پلتفرم چند منظوره است میتوانید به نحوه کارکرد وب سایت سرعت و امنیت سایت ها بهبود ببخشید و تجربه بهتری برای کاربران و بازدید کنندگان فراهم کنید

 

یرای اطلاع از نحوه فعال سازی کلود فلر مقاله مرتبط با ساخت اکانت Cloud flare  را مطالعه کنید .

 

امید است این اموزش مفید بوده باشد

 

تهیه شده توسط : علیرضا حسین زاده

 

 

 

امتیاز دهی به مقاله :

4 از 1 رای

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *